HomeRecenzeMobilní telefonyRecenze Moto G8: slušný smartphone s omezeným rozpočtem

Recenze Moto G8: slušný smartphone s omezeným rozpočtem

V této recenzi Moto G8 se budu věnovat všemu, co potřebujete o telefonu vědět, od jeho ceny a funkcí až po design, displej, fotoaparát a výkon.

Pro kohokoli, kdo hledá jeden z nejlepších levných telefonů, je Motorola dobrým výchozím bodem. Populární výrobce smartphonů má obrovskou knihovnu telefonů se systémem Android, která vás nebude stát Zemi, ale obsahuje spoustu funkcí. Moto G8 je jedním z nich, který sedí na konci své řady cenově dostupných smartphonů G8 a nabízí fantastickou hodnotu v kombinaci se slušným výkonem a velkou baterií. Nelze jej považovat za jeden z nejlepších telefonů Android, ale za tuto cenu má co nabídnout.

Recenze Moto G8: cena a co je nového

Moto G8, který byl představen v březnu 2020, je nyní k dispozici u řady maloobchodníků za konkurenceschopné ceny. Podívejte se na widgety na této stránce a získejte více aktuálních informací. V době psaní tohoto článku jste si mohli vybrat jeden za 184 GBP ve Velké Británii a 283,77 AU v Austrálii. Moto G8 bohužel není v USA k dispozici.

Série Moto G je dlouhodobá řada levných smartphonů, jejichž cílem je poskytnout vám za vaše peníze maximum. Moto G8 se na G7 zlepšilo díky vylepšenému procesoru, větší obrazovce a baterii a propracovanějšímu kamerovému systému. Dodává se se snímačem otisků prstů umístěným vzadu, 64 GB úložiště a slotem pro kartu MicroSD, který jej dále rozšiřuje. Příští generace telefonu, Moto G9, byla uvedena na trh koncem roku 2020.

Recenze Moto G8: design a displej

(Obrazový kredit: Budoucnost)

Moto G8 je velký telefon s velkou obrazovkou. Měří 161,27 x 75,8 x 8,95 mm a váží 183 g. Přesto, že má plastové pouzdro, je to robustní sluchátko, které vydrží nárazy a nárazy. Dodává se také s čirým ochranným pouzdrem, které je součástí balení. Těm, kteří mají malé ruce, se to může zdát trochu napjaté. S poměrem obrazovky k tělu 88% vypadají rámečky výrazněji než u dražších sluchátek, což dává telefonu větší možnost rozpočtu.

Na zadní straně je vedle tří objektivů fotoaparátu snímač otisků prstů, který jej odemkne. Byl umístěn mírně příliš vysoko, ale kromě toho byl mnohem spolehlivější než senzory na displeji používané jinými telefony v této cenové kategorii. Na rámu je tlačítko napájení a ovládání hlasitosti, stejně jako nabíjecí port USB-C ve spodní části a 3,5 mm konektor pro sluchátka nahoře. Samotnou obrazovku přerušuje pouze kamera ve stylu děrování v levém horním rohu.

Displej Max Vision s úhlopříčkou 6,4 palce má poměr stran 19: 9, takže vám poskytne pohlcující ultraširoké zobrazení v rozlišení HD + (1560×720). Panel IPS vypadá jako levný telefon, nebude patrný pro každodenní úkoly, jako jsou zasílání zpráv nebo snadné procházení webu, ale sledování televize a filmů je zcela zřejmé, zejména proto, že nebudete moci streamovat pořady ve formátu Full HD. Neříkám, že je to špatná obrazovka, ale za kvalitu zobrazení dostanete to, za co zaplatíte.

Recenze Moto G8: fotoaparát

(Obrazový kredit: Budoucnost)

Na zadní straně telefonu je umístěn kamerový systém se třemi objektivy. To zahrnuje 16 MP hlavní objektiv, 2 MP makro objektiv a 8 MP ultraširoký objektiv. Na přední straně je 8MP selfie fotoaparát.

Vzhledem k tomu, že tento telefon stojí méně než 200 liber, byl jsem více než ohromen jeho fotografováním typu point-and-shoot v přirozeném denním světle. Nemá to ani zdaleka tak podrobné detaily, jaké byste dostali na vlajkové lodi nebo dokonce telefonu střední třídy, ale záběry vypadaly jasně a docela ostře, i když barvy byly někdy nevyvážené. Navzdory tomu budou při správném osvětlení se správným zaostřovacím bodem dostatečně dobré pro použití na sociálních médiích.

Obrázek 1 ze 7

U telefonů s nízkým rozpočtem dělá Moto G8 slušnou práci při fotografování typu point-and-shoot. (Image credit: Future) Obrázek 1 ze 7

U telefonů s nízkým rozpočtem dělá Moto G8 slušnou práci při fotografování typu point-and-shoot. (Image credit: Future) Obrázek 2 ze 7

Více se do rámečku vejde pomocí ultraširokého režimu. (Image credit: Future) Obrázek 3 ze 7

I když to není tak působivé, jako byste dostali z dražšího telefonu, fotoaparát Moto G8 pořídil jasné snímky. (Obrazový kredit: Budoucnost) Obrázek 4 ze 7

Mezi světlými a tmavými oblastmi je pěkná rovnováha. (Obrazový kredit: Budoucnost) Obrázek 5 ze 7

8x zoom na Moto G8 byl velmi zrnitý. (Obrazový kredit: Budoucnost) Obrázek 6 ze 7

Makro záběry Moto G8 nebyly nijak zvlášť podrobné. (Image credit: Future) Obrázek 7 ze 7

(Obrazový kredit: Budoucnost)

Makroobjektiv s rozlišením 2 MP naproti tomu vytvořil zrnité snímky, které nebudou příliš užitečné. Podobně byly fotografie s 8násobným digitálním zoomem rozmazané a neposkytnou vám ani použitelné snímky. Neexistuje také žádný speciální noční režim, takže blesk bude muset udělat, i když dělá dobrou práci při osvětlení scény a snímání detailů v noci.

Recenze Moto G8: výkon a baterie

(Obrazový kredit: Budoucnost)

Díky čipu Qualcomm Snapdragon 665 střední třídy a 4 GB RAM získáte od Moto G8 docela solidní výkon.

V Geekbench 5 zaznamenal 310 u jednojádrových a 1306 u vícejádrových, podobně jako mírně dražší Vivo Y70. S ultrarychlou rychlostí vás nevyfoukne, zvláště když to porovnáte s některými z nejlepších telefonů, které si můžete koupit. Ale vzhledem k tomu, že zvládá většinu každodenních úkolů, zvládne slušnou práci a zvládne i trochu lehkého mobilního hraní. Moto G8 má pouze 64 GB vestavěného úložiště, takže jej stejně nebudete chtít zaplnit velkými hrami.

Jak jste si mohli uhodnout za tuto cenu, nedostanete ani superrychlý internet, protože Moto G8 není schopen 5G a nepoužívá nejnovější technologii Wi-Fi 6, místo toho se rozhodl pro Wi-Fi 5. Chybí také NFC, takže nebudete moci pomocí telefonu provádět bezkontaktní platby prostřednictvím Google Pay.

(Obrazový kredit: Budoucnost)

Baterie s kapacitou 4 000 mAh je oblastí, kde za své peníze dostanete maximum, snadno vám vydrží celý den. Přehrával jsem video s plným jasem více než dvě hodiny a úroveň baterie poklesla asi o 20%, což naznačuje, že bych měl celkově 10 hodin přehrávání. To pro levný telefon není vůbec špatné. V krabici získáte 10W rychlou nabíječku, úplné nabití trvalo asi dvě hodiny, což je v pořádku. Neexistuje žádné bezdrátové nabíjení.

Se systémem Android 10 má Moto G8 lehký vzhled Motorola, který prostřednictvím Moto Experiences přidává několik užitečných funkcí. Díky tomu získáte hlasové ovládání pomocí Asistenta Google a pomocí gest gest, jako je snímek obrazovky se třemi prsty, ztichnete a přejetím zmenšíte obrazovku. Dodává se také nabitý základními aplikacemi, jako je Gmail a Fotky Google. I když to není tak uspokojivé jako čistá zkušenost Samsungu s Androidem, je tento operační systém bezpochyby jednou z lepších verzí Androidu. Cítí se ostře, čistě a intuitivně.

Recenze Moto G8: verdikt

(Obrazový kredit: Motorola)

Pokud utratíte méně než 200 liber za telefon, nemůžete očekávat bleskový výkon, bezchybné fotografování nebo oslnivý displej – ale s ohledem na jeho cenovou značku je Moto G8 solidní smartphone, který zvládne vaši práci přijde na každodenní úkoly, jako jsou telefonní hovory, zprávy a sociální média. Nejlepší na tom je, že vám vydrží celý den bez nutnosti nabíjení a slušný fotoaparát je bonus navíc. Pokud jde o levné telefony, tento určitě stojí za zvážení.

Recenze Moto G8: zvažte také

Pokud uvažujete o Moto G8, další levné telefony, na které se možná budete chtít podívat, jsou Xiaomi Mi 10T Lite a Google Pixel 4a.

Xiaomi Mi 10T Lite má spoustu možností, včetně podpory 5G a dobrého výkonu. Pokud však toužíte po slušném fotoaparátu a jste ochotni utratit jen o něco víc, pak je Google Pixel 4a nejlepší volbou. Je schopen pořizovat fantastické snímky, má slušné specifikace a běží na čistém Androidu. Je to snadno jeden z nejlepších levných telefonů, které si můžete koupit.

<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>