Recenze Xiaomi Mi 11 Ultra: bleskurychlý smartphone se dvěma obrazovkami

Zadní kamery: 50 MP, 48 MP, 48 MP
Přední fotoaparáty: 20 MP
Baterie: 4 6 000 mAh
OS: MIUI 12 založené na Androidu 11
5G: Ano

Shrnutí této recenze Xiaomi Mi 11 Ultra několika slovy: tento telefon je velký, rychlý a trochu odlišný.

Všechny ty nejlepší smartphony, které si teď můžete koupit, jsou ve skutečnosti velmi podobné, je to recept na úspěch, tak proč si s tím pohrávat? Trh smartphonů se stává docela přesyceným a je stále obtížnější se postavit proti davu. Není tedy divu, že Xiaomi s Mi 11 Ultra trochu vytlačilo loď.

Na první pohled to vypadá jako jakýkoli jiný vlajkový telefon. Otočte to a najdete něco, co žádný jiný telefon nemá. Xiaomi Mi 11 Ultra má na modulu kamery druhou malou obrazovku. Je to vždy zobrazený displej, okno s upozorněním a pro náhled vašich selfie je to trochu nezvyklé, ale během testování jsem ho vlastně používal mnohem víc, než jsem čekal.

Dvě obrazovky nejsou vše, co tento luxusní telefon musí prokázat, je to také jeden z nejrychlejších telefonů na trhu a jeden z nejlepších telefonů Android, které si můžete koupit. V této recenzi Xiaomi Mi 11 Ultra vás provedu vším, co potřebujete vědět, včetně toho, co je nového, a shrnutí jeho designu, displeje, fotoaparátu a výkonu.

Recenze Xiaomi Mi 11 Ultra: přehled videa

Recenze Xiaomi Mi 11 Ultra: cena a dostupnost

Mi 11 Ultra, který byl na trh uveden ve Velké Británii v květnu 2021, je nyní k dispozici přímo od společnosti Xiaomi v keramické černé barvě za cenu 1 199 liber. V Austrálii se podíváte na 1799 AU. Bohužel se vám v USA nebude moci dostat do rukou, protože tam Xiaomi své telefony neprodává.

Xiaomi Mi 11 Ultra, který jde proti ceně iPhone 12 Pro Max a Samsung Galaxy S21 Ultra, je cenově atraktivní a znamená podnikání.

Recenze Xiaomi Mi 11 Ultra: funkce a co je nového

Xiaomi Mi 11 Ultra je kompletní přepracování Xiaomi Mi 10 Pro, prémiového telefonu Xiaomi od roku 2020. Nejen, že je nyní díky vylepšenému procesoru a větší RAM mnohem výkonnějším zařízením, ale Xiaomi také zvýšilo rozlišení obrazovky a velikost, obnovený kamerový systém a také zabalené ve větší baterii. A nemluvě o druhé obrazovce, kterou zahrnovali na zadní straně telefonu. Jsou to tak odlišné telefony, že je ani nemůžete skutečně porovnat. Xiaomi Mi 11 Ultra přichází s letošními vlajkovými loděmi, jako je OnePlus 9 nebo Samsung Galaxy S21, s bezdrátovým nabíjením, obnovovací frekvencí 120 Hz a 8K videem.

Na začátku roku 2021 společnost Xiaomi vydala model Xiaomi Mi 11, který má stejný procesor, baterii a operační systém. Má také podobný displej, stejně jako bezdrátové nabíjení – největší rozdíly jsou kamerový systém a absence druhé obrazovky. Pokud se vám líbí myšlenka Xiaomi Mi 11 Ultra, ale nemůžete žít cenu, je to mnohem dostupnější volba.

Recenze Xiaomi Mi 11 Ultra: design a displej

(Obrazový kredit: Budoucnost)

Když vyjmete Xiaomi Mi 11 Ultra z krabice, první věcí, které si všimnete, je, jak velký je telefon. Měří 164,3 x 74,6 x 8,38 mm a váží 234 g, takže ve srovnání s konkurencí je to jedno z nejtěžších zařízení v okolí. Pro mě osobně se telefon brzy stal nepříjemným pro používání jednou rukou, takže to stojí za to mít na paměti, pokud máte také malé ruce.

Na přední straně má velký zakřivený displej, zatímco na zadní straně je modul fotoaparátu se třemi objektivy, který se táhne po celé šířce telefonu, s malou obrazovkou na pravé straně. Dodává se ve dvou elegantních barvách: Ceramic Black a Ceramic White. Ve spodní části najdete standardní nabíjecí port USB-C a na okraji rámečku je obvyklé tlačítko napájení a ovládání hlasitosti. Společnost Xiaomi neobsahuje 3,5mm konektor pro sluchátka. Pokud vám to dělá problém, telefon je dodáván s adaptérem pro sluchátka USB-C až 3,5 mm.

Zářez fotoaparátu je nepopiratelně obrovský a zcela jistě vám bude bránit v zasunutí sluchátka dovnitř a ven z kapsy. Jedním z nejčastějších problémů s velkým modulem fotoaparátu je obvykle to, že telefon je nestabilní při používání na stole nebo na jiném rovném povrchu. Ve skutečnosti to není problém, protože se táhne po celé šířce telefonu a udržuje jej v bezpečí, i když to znamenalo, že telefon leží nakloněný.

Pomocí malého 1,1palcového displeje můžete zkontrolovat čas, zobrazit si oznámení nebo úroveň baterie a zobrazit selfie. Pokud přehráváte hudbu, můžete ji použít k pozastavení nebo přehrávání hudby a přeskakování skladeb, aniž byste telefon otočili. Ačkoli to nebylo vždy tak citlivé a někdy trvalo několik klepnutí, abych rozeznal můj dotek, takže by bylo snadnější jen zvednout telefon. Vlastně jsem zjistil, že to používám více, než jsem čekal. Částečně proto, že telefon vždy ležel na přední straně, takže to byl nejjednodušší způsob, jak zkontrolovat čas. Musím přiznat, že když není zadní displej zapnutý, je to trochu bolavé.

(Obrazový kredit: Budoucnost)

Xiaomi Mi 11 Ultra se může pochlubit 6,81palcovým AMOLED displejem WQHD + (3200 x 1440) s 1,07 miliard barev, na své obrazovce nešetří. To vše spolu s neuvěřitelným 1700 nitovým špičkovým jasem vytváří opravdu okouzlující displej. Super ostrý nápis a zářivé barvy dodávají tomuto telefonu ohromující výhodu, zatímco podpora HDR10 + znamená, že budete moci co nejlépe využít i své oblíbené pořady Netflix. Navzdory svým působivým specifikacím bych neřekl, že je lepší než jiné nedávné vlajkové telefony z roku 2021, například Samsung Galaxy S21 Ultra. K odemknutí telefonu je k dispozici snímač otisků prstů na displeji, který pracuje rychle, spolehlivě a bude se také moci připojit k některým aplikacím pro zdraví jako monitor srdečního tepu.

V návaznosti na trend stanovený jinými výrobci smartphonů má Xiaomi Mi 11 Ultra obnovovací frekvenci 120 Hz s funkcí AdaptiveSync, která ji automaticky upravuje podle typu aktivity na obrazovce, což pomáhá šetřit životnost baterie. Bez ohledu na to, co děláte, nabízí Xiaomi Mi 11 Ultra snadné posouvání a přejíždění, ať už v mobilních hrách, nebo jednoduše procházení webu.

Součástí balení je čiré ochranné pouzdro, které pomáhá chránit tělo telefonu, ale nevidím, že by to příliš chránilo modul kamery. Na rozdíl od svého předchůdce (Mi 10 Pro) a malého sourozence (Mi 11) má Xiaomi Mi 11 Ultra odolnost proti vodě IP68, což vám při používání v deštivém dni nebo u bazénu zajistí jistý klid.

Recenze Xiaomi Mi 11 Ultra: fotoaparát

(Obrazový kredit: Budoucnost)

Technologie fotoaparátu je stejně působivá jako zbytek telefonu. K dispozici jsou tři zadní objektivy – širokoúhlý objektiv 50 MP, ultra širokoúhlý objektiv 48 MP a teleobjektiv 48 MP. Na přední straně je 20MP selfie fotoaparát.

Pro jednoduché fotografování typu „point-and-shoot“ udělala Xiaomi Mi 11 Ultra prolomenou práci. Záběry měst a krajin byly dobře vyvážené zářivými barvami a měly spoustu složitých detailů, i když přiblížíte přímo do záběru. V ponurý den jsem pořídil několik snímků rostlin, kol a budov a kamera odvedla skvělou práci při rozjasňování tmavších oblastí scény bez nadměrné kompenzace.

Obrázek 1 ze 6

Barvy fotoaparátu Xiaomi Mi 11 Ultra vypadají přirozeně a přesně. (Image credit: Future) Obrázek 1 ze 6

Barvy fotoaparátu Xiaomi Mi 11 Ultra vypadají přirozeně a přesně. (Obrazový kredit: Budoucnost) Obrázek 2 ze 6

Tmavé a světlé oblasti jsou dobře vyvážené. (Image credit: Future) Obrázek 3 ze 6

Xiaomi Mi 11 Ultra zachytí spoustu detailů. (Obrazový kredit: Budoucnost) Obrázek 4 ze 6

Fotoaparát Xiaomi Mi 11 Ultra byl skvělý pro fotografování typu point-and-shoot. (Obrazový kredit: Budoucnost) Obrázek 5 ze 6

Záběry zblízka používají efekt rybího oka. (Obrazový kredit: Budoucnost) Obrázek 6 ze 6

I při slabém osvětlení dokáže fotoaparát rozjasnit scénu a zachytit spoustu detailů. (Obrazový kredit: Budoucnost)

Xiaomi Mi 11 Ultra má 120x digitální zoom, 10x hybridní zoom a 5x optický zoom. Díky až 10násobnému přiblížení snadno získáte snímky dostatečně přesné, abyste je mohli použít na sociálních médiích. 120násobný zoom vám to neposkytne, ale dá vám mnohem víc, než pouhé oko dokáže. Podívejte se na jeho schopnosti v galerii níže.

Obrázek 1 z 5

Záběry krajin a měst vypadají vyváženě a detailně. (Obrazový kredit: Budoucnost) Obrázek 1 z 5

Záběry krajin a měst vypadají vyváženě a detailně. (Obrazový kredit: Budoucnost) Obrázek 2 z 5

Ultraširoký režim zapadá více do rámečku. (Image credit: Future) Obrázek 3 z 5

5násobné přiblížení zachytí fotografie, které můžete snadno použít na sociálních médiích. (Obrazový kredit: Budoucnost) Obrázek 4 z 5

10násobné přiblížení si dokázalo uchovat také spoustu detailů. (Obrazový kredit: Budoucnost) Obrázek 5 z 5

120násobný zoom odhaluje detaily, které by pouhé oko jen těžko vidělo. (Obrazový kredit: Budoucnost)

Pokud jde o portréty, snímky vypadaly ostře a jasně. Zjistil jsem, že nebyli nejvíce lichotiví, protože byli tak detailní a mírně přesycení, přesto se to dalo snadno napravit mírným vyladěním nastavení. Selfie z předního fotoaparátu byly v pořádku, občas vypadaly trochu nevýrazně a dokonce mírně zrnitě.

Díky spoustě režimů fotoaparátu, se kterými si můžete pohrát, je Mi 11 Ultra dobře vybaven pro všechny druhy scén, ať už v noci, fotografování dokumentů nebo dokonce měsíčních snímků. Režim Makro pořídil neuvěřitelně detailní záběry zblízka, i když na snímek vytvořil divný efekt rybího oka.

Co je na Xiaomi Mi 11 Ultra opravdu zajímavé, je malá obrazovka na modulu zadní kamery, která vám umožní prohlížet si snímky. To v konečném důsledku znamená, že již nemusíte ztrácet kvalitu obrazu pomocí předního fotoaparátu, takže můžete co nejlépe využít vše, co hlavní objektivy nabízejí, i když jde o pořizování selfie. Každý, kdo hodně zveřejňuje na sociálních médiích, se nad touto funkcí určitě zblázní.

Použití zadního displeje k pořizování selfie fungovalo dobře. Neuvidíte vše, co je v záběru, přesto vám dá dobrou představu o tom, zda jste dokázali zapadnout do každého. Pokud se snažíte zachytit menší detaily na pozadí, držet je na délku paže nebo je umístit na časovači a vzdálení se ještě dále znamená, že vám budou díly pravděpodobně chybět. Nevidím však příliš často problém.

Recenze Xiaomi Mi 11 Ultra: výkon a baterie

(Obrazový kredit: Budoucnost)

Xiaomi Mi 11 Ultra – Geekbench 5 bodů

(Obrázek: © GeekBench)

[PROCESOR]

Jednojádrové skóre: 1 132

Vícejádrové skóre: 3722

[Vypočítat]

OpenCL: 4 592

Vulkan: 4 053

Pod kapotou je vlajková loď čipu Qualcomm Snapdragon 888, 12 GB RAM a 256 GB úložiště. Spárované s tím je Qualcomm Adreno 660 GPU. Poté, co se Xiaomi Mi 11 Ultra používá pro všechno, od trochu rolování sociálních médií až po intenzivnější aktivity, jako jsou mobilní hry a úpravy fotografií, se cítí opravdu rychle a úplně schopný. Občas se trochu oteplilo, přesto se podařilo držet krok s čímkoli.

Jeho rychlost byla podpořena Geekbench 5, kde zaznamenal 1 132 u jednojádrových a 3 722 u vícejádrových. To je ještě více než u Samsung Galaxy S21 Ultra (1 109/3 674) a OnePlus 9 Pro (1 087/3 510). Poté jsem na něm spustil test 3DMark’s Wild Life, abych porovnal jeho herní schopnosti. Dosáhl průměrné obnovovací frekvence 34,10 (to je stejné jako u obou výše uvedených vlajkových lodí). Xiaomi Mi 11 Ultra ve skutečnosti maximalizoval testy Sling Shot a Sling Shot Extreme společnosti 3DMark. Takže pokud jde o výkon, je tento telefon na špičce, takže je absolutní radost používat pro jakýkoli úkol, který na něj můžete hodit. Pokud se vážně věnujete mobilním hrám, pak si můžete být jisti, že z toho bude fantastické herní sluchátko.

Mi 11 Ultra má přirozeně 5G, takže budete moci maximálně využít rychlost mobilních dat nové generace, pokud žijete v oblasti, která to podporuje. Podobně Wifi 6 znamená, že pokud pro něj máte sadu, získáte nejrychlejší možný internet.

Nemá smysl mít rychlý telefon, pokud jeho baterie není na škrábnutí. Xiaomi Mi 11 Ultra má velkou 5 000 mAh baterii, což je jistě slibné. Prošel jsem to jeho tempem a zjistil jsem, že mi snadno vydrží celý den.

Xiaomi Mi 11 Ultra – skóre 3DMark

(Obrázek: © UL, 3DMark)

Divoký život: 5 687 (průměrná snímková frekvence = 34,10 sn./s)

Sling Shot: Maxed Out!

Sling Shot Extreme (OpenGL ES 3.1): Maxed Out!

Abych to otestoval přesněji, stáhl jsem si video a spustil ho dvě hodiny na plný jas. V té době klesla baterie o 14%, což naznačuje, že by vydržela téměř 14 a půl hodiny. Přestože nejde o nejpůsobivější baterii ve vlajkové lodi smartphonu, není to vůbec špatné. K opětovnému dobití je v balení 67W kabelová turbodmychadlo, nebo pokud pro něj máte sadu, podporuje Xiaomi Mi 11 Ultra také 67W bezdrátové nabíjení.

S operačním systémem MIUI 12 je založen na Androidu 11, takže se cítí známý a intuitivní. Při prvním spuštění telefonu přichází s aplikací nebo dvěma, které většina bude rychle odinstalovat, jako je Agoda. Jiným by se mohlo hodit mít předinstalované (v závislosti na tom, kdo jste), jako jsou všechny základní aplikace Google, TikTok, Facebook a Amazon.

Integrované duální reproduktory jsou vyladěny Harmonem a Kardonem a vytvářejí hlasitý teplý zvuk. Sledování televizních pořadů a filmů pomocí nich vám bude stačit, ale hudba zněla trochu zkresleně, když byla hlasitost nastavena úplně nahoru, takže před otevřením budete chtít připojit samostatný reproduktor nebo sluchátka nahoru Spotify.

Recenze Xiaomi Mi 11 Ultra: verdikt

(Obrazový kredit: Budoucnost)

Xiaomi Mi 11 nemůžete nazvat dokonalým telefonem – je těžký, objemný a nemluvě o tom, jak bolí oči modul kamery na zadní straně. Také si myslím, že je škoda, že druhý displej není citlivější a nemá více využití. Přesto mě tento telefon překvapil rychlostí blesku, dlouhou výdrží baterie, působivým displejem a detailním fotografováním typu point-and-shoot.

Kvůli ceně Xiaomi Mi 11 Ultra nebude o tom přesvědčen každý. Koneckonců je to luxusní telefon skrz naskrz. Ale pro ty, kteří chtějí něco trochu jiného a mohou vidět, jak využívají náhledy selfie na druhém displeji, není nic jiného podobného. Nemusí to však být ani o druhé obrazovce – pokud potřebujete výkonný telefon k provádění úprav fotografií na cestách nebo se intenzivně věnujete mobilním hrám, Xiaomi Mi 11 Ultra se vám bude hodit.

Recenze Xiaomi Mi 11 Ultra: zvažte také

Pokud nemáte přísný rozpočet a chcete mít jeden z nejlepších telefonů Android pro výkon, nedostanete se mnohem lépe než Samsung Galaxy S21 Ultra nebo OnePlus 9 Pro. Pokud jsou však tyto telefony pro vás příliš drahé, měli byste zvážit Samsung Galaxy S20 FE 5G nebo OnePlus 9, oba vám mohou nabídnout vynikající výkon s podrobnými kamerovými systémy za nižší ceny.

Pro nejlepší telefon celkově iPhone 12 kombinuje krásu s rychlostí a fotoaparátem, za který budou profesionálové šťastně ručit. Pokud čtete tuto recenzi Xiaomi Mi 11 Ultra, je pravděpodobné, že jste samozvaný „člověk s Androidem“, přesto stojí za zvážení této těžké váhy pro iOS.

<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>